10 principii de copywriting eficient
Plecând de la o zicală din popor “clientul nostru, stăpânul nostru “, dintotdeauna modul de interacțiune cu clienții a fost unul esențial în procesul de vânzare.
Începând cu negocierile de la taraba din piață, până la conversația dintr-un magazin de prestigiu (de brand), totul trebuie să fie despre el – despre clientul nostru.
În jurul nevoilor lui ia naștere un business, în funcție de alegerile lui, poate să crească sau să descrească respectivul business – cheia este la el (clientul), iar noi, ca și furnizori de produse sau servicii, ne găsim într-o permanentă încercare de a-i livra soluția la problemele, durerile, necesitățile pe care le are.
Sursă foto: www.freepik.com
Ce ne face să venim către client cu tot felul de abordări care mai de care mai ingenioase, de la un zâmbet frumos și o servire ireproșabilă, la un mic cadou pus alături de produs sau un discout generos?
Răspunsul este - concurența.
Concurența ne împinge să ieșim în față cu ceva, fiindcă într-o piață sufocată de produse și servicii, unele mai tentante ca altele, suntem nevoiți să atragem atenția întru-un mod unic clienților noștri.
Ai observat cum fiecare furnizor încercă să fie puțin mai sus decât altul? Prin comunicare, prin imagine, prin ambalajul produsului, prin complexitatea serviciului, prin micile atenții pe care le oferă la recepție/în pachet, prin discounturi, prin vouchere...etc?
Este o provocare continuă să ții pasul cu concurența. Însă ceva anume te poate face diferit și ce îți poate eficientiza relația cu clienții tăi.
Deschiderea de a-i cunoaște, de a le vorbi pe limba lor, de a Ie anticipa nevoile, iar apoi, de a Ie oferi soluții.
Iar atunci când l-ai “prins”, oferă-i convingerea că merită să se întoarcă. Un client nou este ușor de găsit...dar este esențial ca el să rămână fidel și după ce a cumpărat de la noi.
Iar dacă ceea ce vinzi tu, pe el îl satisface, fii sigur că îți va aduce și alți clienți.
Câștigă-i încrederea prin calitatea produselor și/sau serviciilor tale, păstrează legătura cu el, prim e-mail sau telefon, din curtoazie...nu doar să-i vinzi ceva.
Dacă are vreo nemulțumire, răspunde-i la reclamație, rezolvă situația, recunoaște-ți greșala, oferă-i garanția că nu a fost păcălit când te-a ales pe tine. Fiindcă în caz contrar, așa cum îți poate face o imagine bună, în același fel, un client nemulțumit, îți poate strica imaginea. Fii corect, fii asumat, fii responsabil pentru ceea ce livrezi, altfel vei pierde și clientul și credibilitatea.
Sursă foto: www.freepik.com
Trecând în revistă aceste noțiuni de etică în relația noastră cu clienții, voi trece la partea de comunicare în mediul online, și de ce anume este bine să ținem cont atunci când concepem mesajul dintr-un landing page pe site-ul nostru.
Cum creăm un landing page care atrage
Fiindcă în online nu putem comunica direct, face to face, nici măcar verbal de prima dată, efectiv nu avem nicio interacțiune cu o persoană reală așa cum se întâmplă în cazul magazinelor fizice, câștigarea încrederii este un proces mult mai dificil de realizat în special când vorbim de un brand nou în piață.
În primul rând nu vindem produse sau servicii, vindem soluții pentru nevoile oamenilor.
Vom discuta despre 10 principii eficiente pentru un landing page care atrage:
1.SEGMENTUL DE PUBLIC
Primul aspect de care trebuie să ținem cont în momentul în care scriem conținut pe o pagină de destinație pe care dorim să ajungă clienții și potențialii noștri clienți este segmentul de public căruia ne adresăm.
Comunicarea diferă în funcție de acest segment: într-un fel comunici cu un public axat pe întreținere fizică /sport dacă dorim să vindem un produs pentru întreținere musculară și în alt fel comunicăm cu un public format din persoane atrase de zona culturală, dacă dorim să vindem o carte.
În prima situație vom avea o abordare simplă, directă, tonică, antrenantă...pe când în situația a doua, una mai elaborată, didactică, creativă.
2. TITLU
Împreună cu designul grafic al prezentării produsului, titlul este primul care atrage atenția potențialului cumpărător.
Cum trebuie să fie el?
Clar, concis, simplu, pe cât posibil scurt. Să facă o promisiune certă, o afirmație de interes.
Eventual ne putem folosi de subtitlu dacă nu reușim să cuprindem esențialul în titlu, să venim cu o completare a ideii pe care dorim să o transmitem încă de la început.
“Slăbește până la 4 kg într-o lună!” Cu ajutorul programului de fitness Burnning Fats
Este important să aducem o susținere titlului, întrucât în procesul de slăbire poti apela la mai multe metode: sport, consiliere din partea unui nutriționist, utilizarea unui aparat de slăbit, proceduri medicale...
Faptul că venim cu o clarificare în subtitlu, ne facem mai bine înțeleși în ce fel vom slăbi cele 4 kg într-o lună.
Conținutul care va urma după un titlu atrăgător, trebuie să conțină informații reale și să nu devieze în niciun caz de la promisiunea pe care ai făcut-o în titlu. În caz contrar, publicul va fi dezamăgit...iar tot ce ai vrut tu să obții a fost doar un click pe un anunț...
Probabil ai întâlnit multe publicații care ia ochii cu titlul, însă în conținut oferă cu totul altceva decât te-ai fi așteptat.
Sursă foto: www.freepik.com
3.NEVOILE / DURERILE
Dacă produsul tău nu reușește să satisfacă o doleanță, atunci el nu poate avea potențial vandabil oricât ai încerca să-l promovezi.
Ex: cremele de protecție solară în perioadă de iarnă.
Poate că le găsim la o ofertă de nerefuzat și zicem, haide că-mi prinde bine la vară, sau vorbim de un segment foarte mic de populație care utilizează protecție împotriva razelor UV indiferent de anotimp.
În schimb un produs sau un serviciu de care mare majoritate are nevoie, se vinde de la sine...
Ex: măștile medicinale în pandemia COVID.
Un produs care se odihnea liniștit pe rafturile farmaciilor, cumpărat când și când de către ipohondri sau de cei sensibili la poluare.
Ce-a întâmplat cu el în pandemie?! A înregistrat vânzări record, cu stocuri epuizate, cu prețuri exagerate care oricum nu mai contau pentru oameni în această situație de criză.
DECI un factor esențial în construcția unui landing page este identificarea NEVOII publicului țintă.
Ex: Te doare capul?
Înecară acest medicament pe baza de ibuprofen cu efect în 15 min!
Este necesar să-i transmitem cititorului că îi înțelegem durerile și că suntem preocupați să i le rezolvăm.
Landing page-ul va fi mai eficient dacă va conține o singură promisiune în prima pagină, apoi va aduce numai dovezi și argumente.
Descriem situația clientului ca și cum noi, cei care vindem, am fi în pielea lui. Putem face un scenariu despre cum se simte, cum își trăiește viața, ce îi lipsește ca să fie împlinit.
Sondajele sunt o strategie foarte bună pentru a afla informații despre publicul pentru care scriem și despre ceea ce își dorește.
4.SOLUȚIA
Următoarea etapă, și cea mai importantă, este prezentarea soluției.
Soluția pe care eu o am pentru client trebuie să îi rezolve problema. Prezentăm în detaliu produsul sau serviciul, caracteristicile tehnice, dimensiunile, beneficiile, punctele forte.
Iar ca demersul spre vânzare să fie și mai convingător, venim cu dovezi directe – care reprezintă următorul factor important într-un landing page.
5. DOVEZILE DIRECTE
În această categorie intră recenziile și testimonialele pe care le vedem în josul paginii, din partea clienților care au folosit deja produsele noastre.
Este recomandat să avem cel puțin 5 persoane care vorbesc despre experiența pe care au avut-o cu un produs sau un serviciu achiziționat de la noi.
Acest lucru sporește încrederea celor care sunt pe cale să-ți devină clienți.
Sursă foto: www.freepik.com
6.DOVEZI INDIRECTE
Postează pe site documente referitoare la experiența/competența companiei tale:
· Certificate;
· Competiții;
· Recunoașterea comunității;
· Standarde;
· Premii.
Toate acestea ajută la creșterea autorității brandului.
7.OFERTA
Oferta pleacă de la titlu, de la promisiunea pe care am făcut-o, vorbește încă o dată despre soluție, despre toate caracteristicile produsului și despre cum poate rezolva el o problemă, apoi la toate acestea adaugă prețul.
8.CONVINGE (argumentează prețul)
Aici vine partea aceea în care clientul trebuie să simtă că a câștigat o valoare suplimentară cumpărând produsul tău.
Argumentează prețul produsului, eventual poți să faci o comparație cu ceva asemănător din piață, însă ceea ce vinzi tu este mai durabil, mai estetic, mai bun...sau oferi un serviciu în plus față de concurență (mentenanță, consultanță, transport gratuit, instalare gratuită...etc)
9.GARANȚIA
Garanția este un trigger – ea oferă clientului un confort psihologic, în sensul în care orice s-ar întâmpla în urma achiziției, continuăm să fim alături de el – îi creăm senzația că, practic, el nu va pierde pierde nimic prin achiziția acelui produs.
Ex: “Dacă nu ești mulțumit de produs, în termen de 30 de zile, primești banii înapoi”
Și în cele din urmă....
10.CALL TO ACTION
Iată că a venit și momentul de final – îndemnul la acțiune. În mod normal fiecare scroll trebuie să de încheie cu un CTA.
Fie că butonul nostru de acțiune este: Cumpără acum! / Înscrie-te acum! / Comandă acum!...trebuie să fim convinși că am făcut toate eforturile pentru ca acel buton să fie accesat, iar clientul să meargă spre vânzare, crescând conversia în felul acesta.
Pentru ca impulsul clientului de a cumpăra să fie mai accentuat, putem face un rezumat al ofertei, mai substanțial, și să punem un dead line sau o condiție.
Ex: “Numai azi ai discout de ...”
„Oferta este valabilă până la data de....”
“2+1 GRATIS”
Sursă foto: www.freepik.com
În speranța că acest articol v-a fost de folos, spor la scris și la vânzări! 😊
Autor articol - Loredana Gaju
Comments