top of page

Povestea GUSTO - Compania Phoenixy


Sursa foto - https://www.pufuletigusto.ro/en/

Oare ce sentiment avem când vedem această siglă? O stare plăcută, retrăim anumite momente sau efectiv ne stârnește amintiri?

Cunoaștem cu toții delicioșii pufuleți GUSTO, dar oare câți dintre noi cunoaștem povestea lor reală?


Rezumat:

  • Istoria companiei

  • Produsul vedetă

  • Fondatorii

  • Date financiare

  • Încheiere

Istoria Companiei


Compania Phoenixy, este producătorul produselor GUSTO și lider pe piața de profil. Aceasta a început producția de pufuleți GUSTO încă din anul 1992, în subsolul casei părinților unuia dintre cei doi fondatori în Ploiești. Compania exportă în prezent în peste 20 de țări din Europa, dar și în Dubai, Statele Unite, Australia, Noua Zeelandă sau Indonezia. Astfel, pufuleții GUSTO se regăsesc pe rafturile marilor retaileri internaționali.

Sursa photo https://www.pufuletigusto.ro/

Respectând cele mai înalte standarde europene privind calitatea și siguranța alimentară, compania Phoenixy a stabilit nivelul de calitate pe piața de snacks.

Astfel, pufuleții cu “gust de copilărie” sunt lideri pe piața de profil din România.

Prin urmare, statisticile arată că, mulțumită calității şi a rețetei și tehnologiei unice, care le oferă gustul delicios, pufuleții sunt comercializați către milioane de consumatori. Cu o capacitate de productie, în medie, de 61 tone/zi, fabrica acoperă necesarul optim de consum. Rețeta și tehnologia proprie, în continuare unică în lume, asigură aprecierea și recunoașterea pufuleților GUSTO la nivel national dar și international.


Compania a apărut când în timpul studenției, doi prieteni au decis să își suplimenteze veniturile. “În facultate fiind, am căutat, împreună cu Cătălin (Cătălin Nour – asociatul lui Eliodor Apostolescu), o metodă de a ne suplimenta veniturile. Am demarat antreprenoriatul nostru prin afacerea cu îngheţată, pe care am dezvoltat-o timp de patru ani. Ulterior, am decis să ne extindem afacerea tot în domeniul alimentar, pentru a avea continuitate pe tot parcursul anului. Ne-am gândit la pufuleţi pentru că păreau a fi un produs simplu de fabricat, compuşi din mălai şi sare”, a declarat Eliodor Apostolescu, unul dintre fondatorii companiei Phoenixy.

Astfel au fost puse bazele companiei Phoenixy și implicit pufuleților GUSTO.


Produsul vedetă

Sursa photo https://mgbakerystore.com/

Cu o vechime de aproximativ 30 de ani, mulțumită angajamentului companiei de a crea cei mai buni pufuleți, GUSTO a devenit un brand de încredere, preferat de milioane de consumatori din întreaga lume. Calitatea superioară, gustul delicios, rețeta unică folosită și tehnologia proprie brevetată de Phoenixy, stau la baza unicitații produselor GUSTO.

Ingredientele sunt simple și curate (mălai, sare și un strop de ulei) fac din fiecare pungă de pufuleți o gustare inedită și o încântare a papilelor gustative.


Pufuleții sunt produși în fabrica din Băicoi, una dintre cele mai mari fabrici la nivel european, cu o producție de peste 1 milion de pungi pe zi. Compania își vinde produsele în 32 de țări, în majoritatea țărilor europene (Suedia, Germania, Spania, Italia, Grecia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Anglia, Ungaria, Belgia, Croația şi Albania), dar și în Orientul Mijlociu, Noua Zeelandă, Australia, Canada și America.


Fondatorii

Sursa Photo https://www.bugetul.ro/

Prieteni din copilărie, în al doilea an de facultate, la doar 18 ani, au decis să îşi câştige singuri banii de vacanţă. Au cumpărat o tonetă de îngheţată, iar afacerea a mers atât de bine, încât au continuat. Doi ani mai târziu s-au reorientat către producția de pufuleți și comercializarea lor. Acum au o afacere cu pufuleţi de 21 de milioane de euro.


Eliodor Apostolescu, antreprenor “În liceu, m-am mutat cu Cătălin în bancă în clasa a IX-a. Am intrat împreună la aceeaşi facultate, a fost o decizie comună să rămânem colegi în continuare, am stat în aceeaşi cameră de cămin, în Regie.”


"Ne-am orientat către export, inițial către țările unde sunt milioane de români. Plecând din țară, românii au luat din obiceiurile de consum, pe care le-au transmis și localnicilor. Apoi ne-am extins în peste 20 de țări. Acest lucru a necesitat, însă, multă tenacitate, deoarece este evident că atunci când te prezinți în fața marilor companii, fiind o firmă mică, din Băicoi,ai de înfruntat multe prejudecăți. Companiile străine ne spuneau că nu suntem o companie dezvoltată la standardele impuse de ele. Opt ani am bătut la ușile tuturor companiilor mari, am îmbunătățit firma, am ajuns să standardizăm o tehnologie, care acum este complet tehnologizată. În cei 20 de ani, singura constantă în activitatea noastră a fost că nimic nu a rămas constant, permanent am fost supuși schimbării și provocați să mergem din bine în mai bine. Iar pentru toate aceste realizări, pot spune că cel mai important capital din companie este reprezentat de oameni, cei cu care lucrăm și cei din afară", a mai declarat Eliodor Apostolescu.


Date financiare

Compania Phoenixy din Băicoi, judeţul Prahova, a realizat în anul 2011 o cifră de afaceri de 17,65 milioane de euro şi un profit de 1,69 milioane de euro, în scădere faţă de anii 2010 şi 2009. Dar chiar şi-aşa, profitul pentru o singură zi se apropie de 4.700 de euro.


Sursa Grafică creație internă/ Sursa informațională shorturl.at/cfhnZ


Valorile din tabel sunt exprimate în milioane de euro.

Cu o echipă de aproximativ 400 de angajați în prezent, brandul a adus, pentru anul precedent, o cifră de afaceri în creștere cu 11 %, ajungând la o valoare de 136,8 milioane lei si un profit net în scădere cu 30%, de 12,8 milioane lei.

În anul 2013, compania Phoenixy a anunțat o investiție de 900 mii de euro în dotarea cu energie solară a fabricii de la Băicoi.

În anul 2019, GUSTO a alocat un buget de investiții de 5 milioane de Euro, fondurile fiind alocate pentru dezvoltarea de noi tehnologii și noi game de produse.


Sursă bilanț - www.risco.ro

Profit pe Angajat - raport între Profit și număr de angajați.

Sursa Grafică creație internă / Sursa informațională www.risco.ro

Aşadar, povestea celor doi antreprenori români care au pus bazele afacerii cu pufuleţi este o poveste de succes ce vorbeşte despre munca susţinută pe termen lung, dorinţa de a îmbunătăţi permanent şi despre rezulate performante.


Autor articol - Alexandru Burtescu


57 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Povestea KFC

bottom of page