top of page

Povestea Canon

Delighting You Always

Canon este o corporație japoneză cu sediul la Tokyo, ce este listată pe Tokyo Stock Exchange. Compania este fondată la data de 10 august 1937. Canon produce și comercializează produse optice, inclusiv camere foto și video, imprimante și copiatoare.


Între anii 1997 - 2006 compania a fost pe locurile doi și trei în topul companiilor care au cele mai multe patente anual în Statele Unite.


Câteva dintre cele mai cunoscute invenții Canon: aparatele foto IVSB – primele de pe piața din Statele Unite, copiatoarele personale, calculatoarele electronice cu 10 taste și primele aparate foto cu expunere automată SLR.

Prima cameră Canon a fost realizată încă din 1934 de către Goro Yoshida după modelul faimoasei camere Leica de atunci, conform mărturiei lui Yoshida:

“Am dezasamblat camera Leica fără niciun plan specific, ci pur și simplu pentru a arunca o privire la fiecare parte. Am descoperit că nu există obiecte speciale, cum ar fi diamante, în interiorul camerei. Piesele au fost realizate din alamă, aluminiu, fier și cauciuc. Am fost surprins că atunci când aceste materiale ieftine au fost puse împreună într-o cameră, s-a cerut un preț exorbitant. Asta m-a supărat


Descoperirea sa l-a inspirat să investigheze mai departe și în 1933, el, împreună cu cumnatul său, Saburo Uchida (1899-1982) și un alt bărbat, Takeo Maeda (1909-1977), a format Laboratorul de instrumente optice de precizie, scopul acestuia. : pentru a efectua cercetări suplimentare în mecanica camerelor. Un an mai târziu, rezultatul cercetărilor lor s-a manifestat sub forma primei camere de declanșare cu plan focal de 35 mm, fabricată în Japonia, Kwanon, numită după zeița budistă a milei.



Leica II-inspired Kwanon / Replica Kwanon Camera


Începuturile lor au fost însă umile: un mic atelier de pe stradă din Tokyo, unde Goro Yoshida repara camere și proiectoare cinematografice.

Cu toate acestea, în cei 85 de ani de existență, Canon a urcat în cele din urmă în topul listei celor mai inovatoare companii din lume. Cu mai mult de trei mii de brevete, este considerat pe bună dreptate un lider global în tehnologia imaginii.

După război, Canon a fost la un pas de prăbușire

Războaiele mondiale au reprezentat o intervenție semnificativă în economiile majorității puterilor mondiale. Japonia nu a făcut excepție în acest sens. Multe companii producătoare și comerciale nu au prins viață în perioada postbelică. Canon, de asemenea, a fost aproape una dintre victimele economice ale războiului dacă nu a profitat de adversitatea sorții.


Într-un efort de a elimina dependența de furnizorii externi, Canon a început să investească în propriile sale tehnologii. Drept urmare, a reușit să-și încheie colaborarea cu Nikon, de la care a cumpărat piese pentru camerele sale.


Canon a încercat, de asemenea, să-și găsească propria cale originală în ceea ce privește designul și funcționalitatea. Celelalte camere care au venit pe piață în anii 1950 nu mai erau copii obișnuite ale camerelor Leica germane, ci purtau amprenta Canon. Datorită inovației, Canon a reușit să supraviețuiască crizei postbelice, să se extindă pe piețele externe și să devină un brand recunoscut la nivel mondial în domeniul său.


Evoluția CANON

În octombrie 1946, Canon a lansat mult-așteptatul SII, prima cameră de 35 mm care include un vizor/telemetru combinat, iar în 1949 a lansat succesorul său, IIB, care includea un vizor optic cu trei căi, combinat cu lentile interschimbabile.

www.anonrangefinder.org/

Designul inovator atât al SII, cât și al IIB a îmbunătățit considerabil reputația companiei într-o asemenea măsură încât, în această perioadă, camerele Canon au fost văzute ca fiind egale cu cele produse de Leica, până atunci fără egal. Asta până în 1954, când producătorul german și-a lansat modelul M3, o cameră cu telemetru de 35 mm cu un vizor remarcabil de clar și o precizie aproape perfectă a telemetrului.


În mai 1959, Canon a lansat Canonflex, SLR de 35 mm, care conținea numeroase caracteristici unice, în special, pe bază, o pârghie de înfășurare care a ajutat declanșarea rapidă a obturatorului. Producția sa a durat doar un an când a fost uzurpată de Canonflex R2000, dar, împreună cu o serie de alte camere de fabricație japoneze lansate în aceeași perioadă, inclusiv emblematica Nikon F, a jucat un rol semnificativ în dominația camerelor SLR. în următorii 50 de ani.


Canoflex - https://en.wikipedia.org/

1971 a văzut debutul uneia dintre cele mai emblematice camere ale lor, F1, primul lor aparat foto SLR de nivel profesional. A fost prima cameră care a permis măsurarea cu deschidere completă și a fost desemnată camera oficială de 35 mm pentru Jocurile Olimpice de la Montreal din 1976 și Jocurile Olimpice de iarnă din 1980 de la Lake Placid, SUA, un moment esențial pentru Canon, un brand acum atât de sinonim cu fotografia sportivă.

Canon F1 - https://en.wikipedia.org/


Canon EOS 1D / Canon EOS R5 - https://en.wikipedia.org/


Sfârșitul anilor 90 și începutul anilor 2000 au înregistrat progrese dramatice în tehnologia din spatele camerelor digitale și video, în conformitate cu care Canon a continuat să dezvolte ambele formate. În vara anului 2000, Canon a debutat cu EOSD30, primul lor DSLR proiectat și construit în întregime în casă. Deși au lansat anterior două DSLR-uri, la sfârșitul anilor 1990, Canon EOS D2000 și EOS D6000, au fost compilate din corpuri Canon cu spate digital Kodak, ca parte a unui contract întrecele două companii.



Canon EOS D2000 / Canon EOS D6000 - https://en.wikipedia.org/


Canon continuă să depășească limitele în căutarea perfecțiunii. În iunie 2015, au debutat două modele, EOS 5DS și EOS 5DS R, ambele având un număr de pixeli de 50 de megapixeli, împreună cu un senzor CMOS full-frame de 35 mm de aproximativ 50,6 milioane de pixeli și imagine Dual DIGIC 6. procesoare care permit fotografiere continuă de până la aproximativ 5,0 cadre pe secundă și un ISO standard maxim de 6400.


Canon EOS 5DS - https://en.wikipedia.org/

De-a lungul timpului până în prezent produsele lansate de CANON au revoluționat lumea în domeniul foto - video și nu numai, compania atingând cele mai înalte culmi din punct de vedere al vânzărilor.


Produsele Canon includ camere foto (inclusiv aparate foto digitale compacte, camere video, SLR cu film și SLR digital), camere video, obiective, echipamente și soluții de difuzare (cum ar fi soluția de punct de vedere gratuit), afișaje profesionale, proiectoare, echipamente de producție (inclusiv echipamente de fotolitografie, cum ar fi stepper-uri). , scanere), imprimante, fotocopiatoare, scanere de imagini, scanere digitale cu microfilme, faxuri, binocluri, microscoape, echipamente medicale (inclusiv sisteme de diagnosticare precum scanere cu ultrasunete, raze X, CT și RMN și echipamente oftalmice), soluții CCTV, senzori de imagine , calculatoare, dispozitive de poziționare și măsurare de înaltă precizie (cum ar fi codificatoare rotative), componente optice personalizate, terminale la îndemână, sisteme de realitate mixtă, software și sateliți spațiali.


Conducerea Canon - Fujio Mitarai

În 1961, Fujio Mitarai sa alăturat Canon, pregătindu-se ca contabil. Mitarai a fost trimis în SUA pentru a ajuta Canon să se dezvolte pe piața camerelor foto. La sosire, a descoperit un dezastru financiar. A descoperit că doar 6.000 de dolari au fost obținuți din vânzări de 3 milioane de dolari. Auditorii care l-au consiliat pe Mitarai i-au spus că Canon ar trebui să-și închidă operațiunile din SUA și să pună banii în bancă, deoarece va câștiga mai mulți bani din dobândă. Cu toate acestea, a ales să ignore sfaturile lor și să accepte provocarea de a transforma compania.

În 1989, Mitarai s-a întors în Japonia și a constatat că mai multe divizii ale companiei erau în dificultate, însă nu a putut face nimic în privința asta până în 1995, când a fost numit CEO.


El a început să închidă diviziile neprofitabile din cadrul companiei și a îndreptat atenția companiei de la vânzări la profituri și a recompensat personalul Canon cu cele mai bune performanțe. În încercarea lui Mitarai de a genera profituri, el a început să ofere, de asemenea, stimulente de performanță managerilor săi. Și, la rândul lor, managerii devotați ai companiei au contribuit și mai mult la rezultatul final al companiei.


Date financiare 2022

Drept urmare, am înregistrat din nou vânzări puternice și creștere a profitului 2022; vânzările nete consolidate au crescut cu 14,7% față de anul precedent, până la 4.031,4 miliarde de yeni, venitul consolidat înainte de impozitele pe profit a crescut 16,4%, la 352,4 miliarde de yeni, iar venitul net consolidat atribuit Canon Inc. a crescut cu 13,6% la 244,0 miliarde de yeni.


Chiar dacă vânzările de camere și imprimante au scăzut, vânzările noilor produse au crescut în mod constant, inclusiv camerele medicale și de rețea, depășit astfel 1.000 de miliarde de yeni.


Un progres atât de semnificativ în transformarea afacerii noastre portofoliul a ajutat vânzările nete consolidate să depășească 4.000 de miliarde marca yenului pentru prima dată în cinci ani.



Date financiare 2023

Conform raportului oficial al Companiei Canon la nivel global pe anul 2023 vânzările nete pentru primul trimestru al anului au crescut cu 10,4% față de anul precedent ajungând la suma colosală de 971,1 miliarde yeni, iar profitul brut la 454 miliarde yeni.


Cu toate acestea și cheltuielile operaționale au crescut cu 16,1% față de anul precedent la 369,5 miliarde ¥ ca urmare a creșterii forței de vânzări și a cheltuielilor legate de vânzări care însoțesc o creștere a vânzărilor alături de menținerea unui control concentrat pe eficiență al cheltuielilor. În plus, cheltuieli de exploatare denominate în valute au crescut din cauza deprecierii yenului.

Venitul net de bază atribuit acționarilor Canon Inc. pe acțiune a fost de 55,56 yeni pentru primul trimestru, o creștere de 11,59 yeni față de anul precedent.

https://global.canon/en/ir/results/2023/rslt2023q1e.pdf


Autor Articol - Loredana Gaju

Surse Articol:


65 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page