top of page
Poza scriitoruluiComunitatea CCU

Povestea Companiei "La Fântâna"


Apa este cea mai importantă substanță din lume.

Consumul zilnic de apă este vital pentru sănătatea noastră. Apa transportă substanțe nutritive în celule, ajută la digestie, elimină toxinele, prevenine durerile de cap și oboseala și chiar poate ajuta la scăderea sau întreținerea în greutate. Organismul uman este alcătuit din pînă la 70% și o hidratare corespunzătoare este esențială pentru sănătatea noastră.

Ai auzit de secretul tinereții fără bătrânețe? Chiar dacă acest lucru este însă departe de a fi descoperit, apa te ajută să te apropii de rezultatele dorite. Aceasta menține pielea sănătoasă și fermă, deoarece contribuie la hidratarea țesutului și la producerea de colagen. Așadar, aplicarea cremelor speciale de hidratare nu va avea rezultate, în lipsa consumului regulat de apă plată.


Dacă nu ești o persoană matinală, dar totuși trebuie să te trezești devreme pentru a merge la job, există o soluție care te poate revigora imediat. Înainte de a-ți începe rutina zilnică, bea un pahar de apă plată pe stomacul gol, iar beneficiile pot fi uimitoare. De asemenea, dacă această stare de oboselă persistă și pe timpul zilei, atunci acesta este un semn sigur al faptului că organismul tău este deshidratat, iar aportul de apă pe care îl consumi zilnic este prea scăzut.


Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile ascunse de apă plată, pe care foarte puțini oameni le știu. Articulațiile au nevoie de multă apă pentru a se menține flexibile, iar dacă ai probleme la acest capitol, atunci ar trebui să începi prin a-ți schimba stilul de viață. Consumul de apă plată susține antrenamentele fizice intense și te ajută să le duci la bun sfârșit, fără să resimțit prea multă durere. Aceasta va crește rezistența organismului la efort și te va ajuta să atingi rezultatele dorite.


Apa plată este, într-adevăr, principala resursă indispensabilă vieții, datorită numeroaselor beneficii pe care le aduce în viața noastră. Bem apă pentru a trăi, dar și pentru a ne menține pielea sănătoasă, articulațiile și pentru a slăbi mai ușor. Nicio dietă sau un stil de viața sănătos nu poate fi complet, în lipsa consumului suficient zilnic de apă plată.


Compania La Fântâna nu este doar un furnizor de apă, ea dăruiește sănătate prin apa pură pe care o îmbuteliază și comercializează. Așadar să o luăm cu începutul.


Compania La Fântâna a fost fondată în anii 2000.

Sursă grafică: shorturl.at/dxFP8


La Fântâna este unul dintre cei mai importanți furnizori locali de apă îmbuteliată în sistem watercooler pentru persoane fizice și juridice, deținută de fondatorul de investiții suedez Oresa Ventures și antreprenorul român Cristian Amza. Business-ul La Fântâna acoperă toate segmentele de piață (B2B – Business to business, Horeca, B2C – Business to consumer).


Organizația care astăzi este lider de piață pe segmentul apa în sistem watercooler a pornit la drum într-un moment în care pe plan local nu se știau prea multe despre un astfel de business. Pe atunci, Cristian Amza vedea noua afacere ca pe una colaterală celei cu sucurile naturale Suzzane, în care era implicat de ceva vreme. Aqua Natural, firma înființată în anul 2000, a început cu o investiție de 50.000 de dolari. După numai un an de la lansare, afacerea a intrat in vizorul fondului de investiții Oresa Ventures. Suedezii căutau o investiție interesantă în România și au văzut că Aqua Natural se instalase pe o piață cu o dinamică spectaculoasă.


Un an de zile, atât a durat întocmirea business-planului cu care Amza a convins fondul de investiții să preia 80% din acțiuni. Compania a fost redenumită La Fântâna, iar Amza a decis să se dedice exclusiv acestei activități. Pentru acest lucru a fost nevoie să se retragă din celelalte afaceri, inclusiv din cea cu sucurile naturale. Însă cea mai mare provocare a sa a fost să schimbe statutul de antreprenor cu cel de manager.


„Am plecat la drum ca un antreprenor pur, fără prea multă școală managerială. Mă bazam mai mult pe abilitățile mele native. După ce a venit Oresa Ventures, practic, am trecut pe o altă poziție. Am făcut un salt calitativ în management”, explica el.


Cristian Amza – CEO La Fântâna

(Sursa grafică: shorturl.at/lwzFJ )

Încă de la început, Cristian Amza a insistat asupra asigurării unor costuri cât mai mici. De exemplu, în loc să cumpere apă de la un terț, organizația a ales să o producă ea însăși. Astfel, apa este extrasă din complexul acvifer Frățești, al doilea ca mărime din țară. De asemenea, pentru aparatele watercooler (fabricate de o companie americană în Polonia și Irlanda), La Fântâna a încheiat un contract de exclusivitate pentru piața românească. Însă unul dintre secretele creșterii organizației este departamentul de vânzări, unde lucrează o adevărata „armată”

de reprezentanți de vânzări, peste 50. Sarcina principală a acestora este de a fideliza clienții. Pentru firme a fost gândit un pachet de abonamente standard, fiecare incluzând un anumit număr de bidoane.


Filosofia Afacerii

Întreaga afacere este clădită pe principiul parteneriatului, iar investiția este reciprocă: clienții noștri investesc încredere, iar noi profesionalism și experiență. Relația este una specială și are un singur scop: satisfacția consumatorului.

În 2021, grupul La Fântâna a atins o cifră de afaceri de 48 de milioane de euro, în creștere față de anul precedent, când a înregistrat 44 de milioane de euro.


Dezvoltarea organizației facilitează, de la an la an, investițiile în proiecte durabile, bazate pe tehnologii performante, în vederea eficientizării proceselor operaționale. Investiția vine să demonstreze deopotrivă puterea financiară a grupului și pro-activitatea acestuia în inițiative care răspund nevoilor economice și sociale.

Anul trecut, Cristian Amza, anunța intrarea în funcțiune a unei linii de îmbuteliere 100% automatizată în cadrul fabricii din orașul Tălmaciu, județul Sibiu, după o investiție de două milioane de euro.

Sursa Grafică: Creație internă


Pentru foarte mulți dintre noi, cuvântul „cafea” este sinonim cu „espresso”. Într-adevăr, espresso-ul este cel care surprinde în cel mai complex mod întreaga aromă și toată savoarea deținută de boabele de cafea prăjite și măcinate. De la el pornește orice băutură fantastică pe bază de cafea. La Fântâna a lansat prima campanie integrată de comunicare pentru KAFUNE, sub semnătura Fun Coffee! Conceptul campaniei aparține agenției de publicitate GAV, care gestionează strategia, creația, execuțiile TV etc.


Kafune a fost lansat în 2016, ca produs business to business (doar pe bază de abonament). Spotul marchează, practic, ieșirea brandului și către publicul larg (consumer şi horeca). Numele Kafune a fost creat de agenția Free Comunication. Acesta vine din limba portugheză vorbită în Brazilia și înseamnă gestul de a trece cu mâna prin părul cuiva drag. În termeni mai largi, desemnează tandrețea. Cuvântul "kafune" provine, de fapt, din zona amazoniană.

Sursa grafică: shorturl.at/alxNV

Compania La Fântâna are acum trei fabrici în România după ce recent a deschis producția în noua fabrică din Șeștina, județul Mureș. Anterior având doar o fabrică în București și una în Tălmaciu, județul Sibiu.


Linia de îmbuteliere recent tehnologizată beneficiază de componente multiple, precum un robot tip „sniffer”, care verifică fiecare sticlă reutilizabilă înainte de spălarea și dezinfectarea acesteia. Robotul de tip „sniffer” percepe 19 mirosuri străine și are un sistem de detecție cu infraroșu, capabil să recunoască posibile corpuri străine, impurități și crăpături de până la 0,4 milimetri.


Noua linie de îmbuteliere, produsă de compania italiană Bardi, dispune de doi roboți și dublează totodată capacitatea de îmbuteliere pentru apa ambalată în sticlele reutilizabile de 8 litri. De asemenea, crește cu 40% capacitatea de îmbuteliere pentru bidoanele de 19 litri. Linia de îmbuteliere poate fi reconfigurată eficient pentru cele două tipuri de ambalaje. Cu modificări minore ale componentelor de pe aceeași linie și cu un software dedicat pot fi îmbuteliate, alternativ, atât sticlele de 8 litri, cât și bidoanele de 19 litri. Configurația permite alocarea eficientă a resurselor umane de timp și energie.


”În fabrica de îmbuteliere de la Șeștina, Județul Mureș, punem bazele unui proiect amplu și vom îmbutelia apă minerală premium. Tot în această direcție, avem investiții majore în derulare la fabrica noastră de îmbuteliere a apei de la Tălmaciu, județul Sibiu, fabrica pe care o retehnologizăm și unde instalăm o linie nouă de producție, de ultimă generație, complet autorizată și care nu doar că dublează capacitatea de producție, dar aduce și mai multă siguranță în procesul de îmbuteliere”. A spus Cristian Amza, fondator si CEO La Fântâna.

Sursa grafică: Creație internă


Cifra de afaceri La Fântâna a fost de 197.767.111 RON în anul 2021, cu un profit de 1.183.486 RON. Comparativ cu anul anterior, organizația a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 9,33%.


Aceasta a avut anul trecut o cifră de afaceri de 153 milioane de lei (34 mil. euro), un profit net de 9,4 milioane de lei și 737 de angajați, conform datelor de la Ministerul de Finanțe. Pe de altă parte, în 2015, grupul La Fântâna (cu operațiuni și pe piața din Serbia) a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 42 mil. euro și un profit brut consolidat de 5 mil. euro (conform situațiilor financiare IFRS) din servicii asigurate pentru mai mult de 50.000 de clienți. Oresa Ventures împreună cu fondatorul companiei La Fântâna, Cristian Amza au finalizat la jumătatea anului achiziția îmbuteliatorului de apă în sistem de watercooler de la fondul de investiții Innova Capital.


Astfel, Cristian Amza a ajuns să dețină 17% din acțiunile organizației, față de 8% cât avea în perioada în care Innova Capital era acționarul majoritar al îmbuteliatorului. Pe de altă parte, Oresa Ventures deține 83% din acțiunile companiei. Oresa și Cristian Amza anunțaseră anterior, pe data de 20 aprilie 2016, semnarea acordului de achiziție integrală a pachetului de acțiuni deținut în cadrul grupului de către Innova Capital. Anunțul a venit la zece ani de când Oresa și Amza vindeau compania către Innova. Tranzacția a fost parțial finanțată prin câte un împrumut bancar pus la dispoziție de diverse societăți bancare.


Astfel, compania La Fântâna și-a croit drum foarte ușor către succes, iar la ora actuală se clasează ca fiind unul dintre cei mai importanți furnizori de apă plată din România.

Materialul informațional a fost anexat de către autor.


Autor articol - Alexandru Burtescu




139 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page