„Fii tu schimbarea pe care ți-o dorești în lume”- Mahatma Gandhi.
1.Cine este Adriana Pandele în viața de zi cu zi?
În viața de zi cu zi sunt o familistă convinsă care a construit totul în jurul familiei și acum construiesc împreună cu ei. O iubitoare de natură, locul unde mă simt cel mai bine și mă încarc cu energie, iubire pe care am inoculat-o și copiilor mei.
2.Care este povestea lui Deco Terrarium?
Domeniul meu de activitate de circa 30 de ani este cel economic, un domeniu pragmatic, cu reguli stricte, dar care mi-a plăcut o bună perioadă de timp. Din fericire, în viața mea au intrat vlăstare tinere care mi-au adus aminte că am o latură artistică, înăbușită de grijile cotidiene.
Într-o zi de weekend cu mai mult timp liber, am decis să experimentez cu fiica mea cea mică și cele două nepoțele realizarea unui terariu (idee găsită pe Printerest). După acel experiment, de care ne-am bucurat foarte tare, când am văzut că îngijirea nu este deloc complicată și că acest obiect ne poate conecta la natura și când suntem nevoiți să petrecem timpul în casă sau la birou, m-am gândit să continui.
Așa a început să încolțească ideea să le expun pe social media, doar așa să văd reacțiile, iar de acolo s-a dezvoltat într-o afacere, încă la început, dar care a prins contur foarte frumos, iar totul cu ajutorul familiei mele.
3. Cât muncești pentru un terariu sau un panou decorativ cu licheni?
Depinde de complexitatea produsului. Noi nu facem producție de serie, oferim servicii personalizate, iar acest lucru se traduce în mai mult timp petrecut pentru fiecare produs, de la proiect, strâns materiale și până la conceperea lui. În principiu, pentru un terariu simplu lucrez în jur de o oră și jumătate cu tot cu pregătirea materialelor și curățarea lui, iar pentru un panou cu licheni pot să lucrez și câteva zile, până la săptămâni, pentru dimensiunile mai mari.
4. Cât este pasiune și cât este muncă din ceea ce faci?
A început cu pasiune 200%, dar când transformi un hobby într-o afacere, apare și stresul, termenele strânse, cu multe produse de realizat, probleme cu livrările, materiale care nu vin la timp sau nu sunt pe stocul furnizorului, partea birocratică din spatele unei afaceri, ș.a. ceea ce mai scade un pic entuziasmul, dar atunci când vedem bucuria clienților care ne scriu și ne mulțumesc, parcă toate neplăcerile dispar și reușim să ne menținem 100% entuziasmul.
5. Cine te inspiră, ca model de business și nu numai?
Noțiuni de business am din profesia mea și mai învăț din mers. Nu am un model în business, dar sunt autodidact și m-am înconjurat de tineri care mă ajută pe partea de social media și promovări și în care am încredere. Găsesc informații utile și pe platforma românească pe care am site-ul, care are o interfață prietenoasă de informare pentru clienți și nu numai. Se numește Gomag, dacă își dorește cineva o platformă românească pentru construirea site-ului. Noi ne-am înțeles foarte bine cu ei.
În rest, ca inspirație ne lăsăm conduși de natură și creativitatea noastră.
6. Cine sunt clienții tăi, cum reușești să-i ții aproape și să-i faci să revină cu drag de fiecare dată?
Clienții noștri se încadrează ca vârstă între 25-60 de ani, sensibili la frumos, care își doresc produse speciale, lucrate manual, nu în fabrică, care înțeleg diferența, iubesc natura și sunt atrași de conceptul Decoterrarium pentru că aici trăiesc o experiență. Tot procesul, de la comunicarea pe care o facem pe social media, implicarea noastră atentă la fiecare detaliu pentru fiecare comandă, este conceput astfel încât clienții noștri să simtă bucuria pe care și noi o avem când le realizăm produsele.
7. Pandemia și-a pus amprenta pe Deco Terrarium?
Pandemia a fost și începutul atelierului Decoterrarium, așa am avut și timpul necesar pentru experimentat. A fost o perioadă grea pentru toată lumea, dar în toată incertitudinea și panica generală, am ales să îmi ocup mintea cu altceva, iar Decoterrarium a fost o gură de aer proaspăt, o oază de relaxare, ceea ce vreau să simtă și clienții mei când primesc produsele noastre, o ieșire din cotidianul sufocant.
8. Ce greșeli ai făcut de-a lungul timpului și ce ai învățat din ele?
Am făcut greșeli și fac în continuare. Este un proces de învățare continuu, de schimbat mentalități, de scăpat de frici, de nerăbdare; antreprenoriatul nu este o treabă simplă, mai ales când pui foarte mult suflet și îți dorești să crești brandul ca pe un copil bun care are ceva de zis.
Eu având încă un job, timpul pe care îl aloc pentru Decoterrarium este timpul rămas liber, pe lângă celelalte responsabilități familiale, așa că în timpul scurt pe care îl am, am pretenția ca totul să fie perfect așa cum îmi doresc, dar nu tot timpul îmi iese și de aici nerăbdarea și fricile. Așa că trebuie să fiu mai îngăduitoare câteodată cu mine și cu întregul proces. Alte greșeli sunt legate de mentalitate, lucrurile se tot schimbă și câteodată treburile trebuie făcute altfel de cum gândesc eu și simt că este foarte importantă flexibilitatea în gândire și încrederea în oamenii cu care lucrez.
Plus dorința mea personală ca Decoterrarium să devină jobul meu full time, dar trebuie să am răbdare cu procesul, ceea ce nu se întâmplă mereu.
9. Care crezi că sunt principalii tăi diferențiatori față de alți jucători din piață?
Produsele noastre au puternic amprenta personală, avem serviciul de personalizare, suntem foarte atenți la nevoile clienților și ne îngrijim de toate detaliile, de la comunicarea cu clienții până la ambalarea produselor care are o notă personală.
Satisfacția noastră este și venitul, deoarece asta ne ajută să continuăm, dar cea mai mare satisfacție este mulțumirea clienților noștri, care ne garantează că facem bine ceea ce facem și din fericire avem din plin. Chiar dacă majoritatea dintre cei care achiziționează ceva, mai ales de la un atelier mic local, nu se gândesc că producătorul este interesat de feedback, fie el bun sau rău, să știți că de cele mai multe ori asta îl ajută cel mai mult în business să evolueze si să meargă mai departe. Este foarte important de reținut, dacă vrei să ajuți un brand mic.
10. Ce canale alegi să-ți promovezi magazinul online?
Suntem pe instagram https://www.instagram.com/deco_terrarium/, facebook https://www.facebook.com/decoterrarium.ro și avem câteva postări și pe tik tok @deco_terrarium.
11. Ce sfaturi ai pentru cei care sunt la început de drum în administrarea unei afaceri?
Să fie hotărâți, să aibă răbdare și încredere în proces. Nu poți să le faci pe toate bine singur, ai nevoie de ajutor. Promovarea este cheia sucesului. Crește-ți brand-ul ca și cum ar fi un copil, cu răbdare, educa-l, dă-i o voce și susține o cauză. Clienții sunt prietenii tăi, fii empatic cu ei „Prietenii la nevoie se cunosc”. Încearcă să-ți păstrezi entuziasmul și bucură-te de proces, chiar dacă sunt momente în care totul pare doar muncă. Și nu în ultimul rând, când simți că ai obosit, ia o pauză, nu renunța!
12. Care este cel mai bun sfat pe care l-ai primit până acum în viață și de la cine?
Nu am primit un sfat care să mă ajute în general. Suntem într-o epoca a informației, mai ales a dezvoltării personale, nu zic că citesc frecvent cărți sau articole despre dezvoltare personală, dar sunt lucruri care se lipesc de mine și m-au învățat să fiu mai îngăduitoare cu persoana mea și să nu mai alerg după perfecțiune, să imi permit să greșesc cum spune fiica mea , Simona, care este și fotograful Decoterrarium.😊
13. Care sunt planurile pentru 2023, ce așteptări ai și cum te gandești să îți îmbunătățești business-ul?
Pentru 2023 îmi doresc ca atelierul Decoterrarium să fie mai vizibil, să cresc numărul clienților care se întorc la noi, prin fidelizare. Am vrea să organizăm și workshopuri cu adulți și copii, în care să realizeze terarii și ne-am dori să intrăm pe piața HORECA cu produse create special pentru acest segment.
14. Care e super puterea ta?
Super puterea mea cred că este anduranța.
15. Care este citatul care te motivează zi de zi?
„Fii tu schimbarea pe care ți-o dorești în lume”- Mahatma Gandhi.
Autor articol - Adriana Pandele
Comments