top of page

Copywriting vs Content Writing

Actualizată în: 22 mar. 2022

Scrie cu sens și vei vinde cu succes!


În era tehnologiei în care suntem sufocați de informații, unde imaginea începe să prindă teren în fața scrisului, iar publicul, grăbit și comod nu are răbdare să parcurgă conținut stufos și greoi…ne întrebăm care este soluția pentru a reuși totuși să le captăm atenția clienților noștri în scopul de a vinde online.


Bănuiesc că devreme ce te-a atras acet titlu, te gândești la o viitoare carieră în copywriting, sau la îmbunătățirea activității online, poate chiar la o sursă suplimentară de venit. În oricare dintre aceste situații, te invit să-ți faci o idee despre puterea pe care o pot avea cuvintele în evoluția business-ului tău.

 

Ce este Copywriting-ul?

Copywriting-ul este procesul de redactare a materialelor de marketing în scopul promovării, și ulterior în scopul vânzării. Fie că este vorba de un produs sau un serviciu, textul nostru trebuie să ducă la Acțiune, să convingă potențialul client să facă Clik pe “butonul de comandă”. Orice ar însemna asta: o vacanță, o programare la salon, o rochie nouă în garderoba ta, sau un abonament la sală 😊.

Aceste materiale pot avea diverse modalități de comunicare: text (sub formă de articol), postări în social media, materiale vorbite (scripturi pentru videoclipuri sau reclame).


Ce reiese de aici? Toate au un singur aspect comun extrem de important, și anume Mesajul pe care vrem să-l transmitem, el este esența, el trebuie să corespundă avatarului de client al companiei.

Fiecare produs/serviciu, indiferent de ce domeniu aparține, are o poveste, oferă anumite beneficii cumpărătorului și construiește imaginea companiei care îl produce/promovează.


Copywritingul ține de toate aceste aspecte, felul în care scriem trebuie să spună o poveste, să atingă nevoile clientului prin beneficiile pe care le oferă, să-l facă să simtă că își dorește cu adevărat acel produs/serviciu.

Copywriting-ul este despre emoție și empatie, despre a scrie cu suflet ca și cum ești în pielea clientului tău. Fiindcă una dintre întrebările pe care este necesar să le avem în vedere atunci când ne apucăm de scris este : “De ce aș cumpăra acest produs/serviciu?”.


Iată mai jos un exemplu de conținut creat pentru o agenție de turism:


"Aici timpul se oprește pentru tine

Îți dorești să pui pauză agitației de zi cu zi? Dacă și tu te simți din ce în ce mai obosit, iar sarcinile zilnice par mai grele decât de obicei, soluția e simplă. Ai nevoie de o vacanță unde să te bucuri de libertate. Și ce poate fi mai potrivit decât o terapie strașnică la malul mării, cu aerosoli și soare din belșug? Încarcă-te cu energie de la azurul cerului sau înoată în ape turcoaz scăldate de soare.

(Buton) Călătorește altfel "


Această companie își cunoaște foarte bine clientul, drept dovadă știe de ce are nevoie acesta. Se adresează persoanelor ocupate, pierdute în rutină, care poate în acest moment au uitat să-și reserve o vacanță, sau pur și simplu nu le-a stat capul la asta. Dar acum este momentul lor să ia o decizie: “Aici timpul se oprește pentru tine” . Apoi urmează descrierea vacanței prin cuvinte cheie pentru a capta interesul și dorința cititorului: libertate, terapie, malul mării, aerosoli, soare, energie, ape turcoaz.


Ce și-ar dori mai mult o persoană sufocată de taskuri, stres, agitație? Fix asta 😊

O altă abordare de scris poate fi ce în care aducem puțin umor, însoțită de o imagine haioasă, care în primă fază ne aduce un zâmbet pe buze, apoi curiozitate, apoi...Dorința.


Este un exemplu al unei companii ce comercializează echipamente pentru recreere în aer liber, snowboarding, drumeții, alpinism.


Sursa foto: www.moosejaw.com

"Cu 15% mai puțin drăgălaș decât un arici, dar cu 60% mai durabil, acum cu 25% Discount


Este folosit un joc de cifre (procentele) pentru a se lega la final de procentul de discount.

Îndemnul la acțiune vine natural, neforțat, într-un mod plăcut, aproape insesizabil dacă povestea și umorul au reușit să “fure” atenția.

Psihologic plasat, butonul de acțiune GET IT din dreapta, creează o continuitatea a paragrafului, astfel încât ochiul să-și urmeze firesc direcția, spre click.


Acum că am înșeles ce are la bază copywriting-ul : emoție și anticiparea dorinței potențialilor clienți, am să enumăr câteva tehnici mai concrete de care este bine să ținem cont atunci când scriem:

• Pune întrebări, invită cititorul la conversație

• Scrie ca și cum ai vorbi cu un prieten

• Evită frazele lungi, întortocheate

• Scrie același lucru din perspective diferite

• Scrie pe înțelesul tuturor

• Editarea se face la final.

• Uită de reguli! Pur și simplu scrie-ți gândurile

• Joacă-te! E distractiv, face bine la memorie

 

Ce este Content Writing-ul?

Content writing-ul sau scrierea de conținut este o altă modalitate de a face marketing, dar ușor sub altă formă față de copywriting.

Dacă mai sus am discutat despre abordarea emoțională a mesajului de vânzare, în cazul content writing-ului vorbim despre o abordare mai pragmatică a stilului de scris.

Dacă Copywriting-ul “vânează” clientul, content writing-ul este “vânat” de consumatori, tocmai pentru că prin definiție el este un conținut informativ, educativ, tehnic.

Astea nu înseamnă că prin content writing nu putem să vindem, dimpotrivă, poate fi folosit și acesta un instrument de vânzare în marketing, însă cu mai mare efect la publicul care știe ce vrea și caută să se informeze mai bine despre acel produs/serviciu.


Aici ne putem referi la domenii mai tehnice precum: inginerie, domeniul farmaceutic, IT, domeniul agricol, etc.

Pentru a clarifica definiția content writing-ului, am să reiau exemplul agenției de turism, pentru aceeași vacanță, însă cu abordare diferită.


titlu principal - Pachete turistice pentru vacanțe la plajă

paragraf – Te gândești să pleci într-o vacanță la plajă? Dacă vrei să călătorești în siguranță cu tine și cu familia ta, apelează cu încredere la serviciile agenției noastre de turism.

Subtitlu – Pleacă într-o destinație exotică la prețuri reduse

Paragraf – Descoperă toate destinațiile populare de vacanță la plajă. Rezervă un sejur de 7 sau 12 nopți la hoteluri de 3, 4 sau 5 stele. Ori, folosește formularul nostru de contact pentru a personaliza vacanța după bunul plac. Te așteptăm cu prețuri avantajoase pentru o gamă variată de pachete turistice.

Buton – rezervă acum


Vedem cum informația este mai tehnică, tradusă în beneficii enumerate simplist, fără a descrie neapărat un tablou care să te facă să visezi la vacanța de vis. Partea de imaginație și creație a autorului, este mai puțin prezentă in cazul acesta.

Se pune accent mai mult pe detalii de siguranță (fiind vorba de o vacanță în timpul Pandemiei Covid - Dacă vrei să călătorești în siguranță cu tine și cu familia ta), pe preț (la prețuri reduse), pachete turistice variate (Rezervă un sejur de 7 sau 12 nopți la hoteluri de 3, 4 sau 5 stele).

 

De altfel un exemplu de comunicare vizuală care poate clarifica mai bine distincția dintre Copywriting și Content Writing, este cel de mai jos:



Primul banner exprimă un mesaj direct, cu o grafică simplă, cu produsul afișat vizibil, fără alte elemente care să distragă atenția – un troler de calitate care îți oferă siguranță la un preț bun (Content Writing).

Al doilea banner, apelează deja la partea emoțională folosind ideea de familie, transmițând deja o stare de...fericire. După cum se observă, produsul în sine (jaluzelele interioare) nici măcar nu se distinge clar, fiindcă se dorește de fapt transmiterea unei stări și nu prezentarea caracteristicilor acestuia.


Articolele scrise de un content writer de obicei sunt realizate pentru a descrie un produs, pentru a ajuta campania de marketing sau cu scopul de a convinge vizitatorii să cumpere un produs. În schimb, unele site-uri sunt pur informaționale și nu vând produse, iar conținutul este creat doar pentru a ajuta vizitatorii. În acest caz, conținutul web ar trebui să fie util și scris într-o formă în care să fie înțeles ușor.


Un alt detaliu important în cazul companiilor care dețin un web site, este acela că content writing-ul este cea mai buna strategie SEO.

Scrierea SEO este implementarea cuvintelor cheie și a frazelor cheie în conținutul web. Cel mai bun mod de a scrie pentru SEO este să asociați un conținut de calitate cu termeni de căutare vizați.


Despre cum putem să aducem trafic organic pe site prin conținut și ce rol are SEO în indexarea website-ului, cum poate ajunge compania ta pe prima pagina din Google - asta vom descoperi într-un alt articol dedicat procesului de optimizare.


Până atunci îți recomand să distribui pe toate canalele relevante de comunicare conținut autentic din domeniul tău de activitate. Nu te opri (niciodată) din crearea de conținut!


Succes! 😊


61 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page