top of page

Interviu cu Irina Oprică - CEO Go Veggie

"Totul e perfect în întreaga creație"


1. Cum ai ales ideea de afacere?

După ce am născut și am început perioada de diversificare, am început să îmi pun problema – ca toate mamele, de altfel – “eu ce îi dau copilului să mănânce?”. Am început să caut, să citesc. Mai mult decât atât, venirea pe lume a copilului meu m-a făcut să înțeleg complexitatea și frumusețea vieții, m-a dus până într-un punct în care să vreau să găsesc răspunsuri la întrebări mai ample: care este scopul meu în viață, care este misiunea mea, cu ce pot contribui, ce pot face eu astfel încât copilul meu să aibă o viață mai bună, mai frumoasă, într-un mediu mai sănătos. Și pentru că, în acea perioadă nu găseam într-un singur loc tot ce aveam nevoie și trebuia să le cumpăr din diverse locuri, mi-a venit această idee, de a aduna într-un singur loc, tot ceea ce este benefic, “din dragoste pentru viață”. Ulterior, căutările și mai ales călătoriile în afara țării m-au făcut să înțeleg beneficiile unei alimentații cât mai apropiate de natură, plant-based sau de post, așa cum suntem noi obișnuiți. Și astfel, încet-încet, Go Veggie s-a transformat într-un business prin care ne susținem clienții să găsească cu ușurință alternative potrivite stilului lor alimentar, astfel încât să aibă o dieta echilibrată și sănătoasă și un stil de viață aliniat cu propriile lor valori.


2. Care a fost sursa de bani pentru a susține primul an de business?

Business-ul a început și a fost susținut din veniturile familiei și îi sunt recunoscătoare partenerului meu, pentru că, fără ajutorul și susținerea lui, acest business nu ar fi existat astăzi în această formă și în acest stadiu și etapă de dezvoltare.


3. Ai avut vreun model de business?

Eu nu sunt om de business în accepțiunea clasică a noțiunii. Sau, poate, sunt un alt fel de om de business. Nu am pornit proiectul Go Veggie din dorința de a face bani ci din dorința de a face bine și de a contribui, din înțelegerea că banii vor fi o consecință și nu un scop. Nu am avut model de business, pur și simplu mi-am urmat intuiția, am făcut lucrurile cu bun simț și cu respect.


4. Care au fost riscurile asumate la începutul afacerii ? După cât timp Go Veggie a avut profit?

Magazinul online a pornit la finalul anului 2017. Din 2018 am început să ne dezvoltăm în direcția plant-based / vegan. La aceea perioadă, foarte puține persoane înțelegeau ce facem și ce vindem noi. Tofu, seitan, jackfruit, tempeh erau noțiuni necunoscute pentru multă lume. De abia din 2020 am început să creștem și am simțit că oamenii au căpătat o nouă înțelegere, au evoluat, își doresc și altceva și încep să aprecieze genul acesta de produse și implicit, să avem profit. Anul trecut, în toamnă, am deschis și o locație fizică, o băcănie cu bistro, ca o continuare naturală și firească a acestui proiect, un loc în care poți veni să îți faci cumpărăturile, să servești sau să îți iei pentru acasă o mâncare gătita cu drag și cu respect față de tine și valorile tale. Ne păstram profilul plant-based / vegan / de post din dorința de a ne respecta valorile și promisiunile față de clienți.


5. Care a fost canalul Social Media cel mai eficient prin care ai ajuns la publicul tău?

Suntem prezenți atât pe Instagram cât și pe Facebook, mai nou pe Tik-Tok, însă pentru noi Facebook a fost și este în continuare principalul canal de comunicare cu publicul și cel mai eficient.


6. Care crezi că sunt principalii tăi diferențiatori față de alți jucători din piață?

Pasiunea! Bucuria cu care facem lucrurile, energia pe care o punem, dorința de contribuție. Sigur, sunt și alte aspecte, poate mai „tehnice”: diversitatea ofertei, nișa în care activăm dar faptul că fiecare produs, fie că vorbim de preparatele noastre sau de produsele pe care le revindem, este analizat prin filtrul unei mame care se gândește la sănătatea familiei ei.


7. Cum a rezistat businessul și cum ai gestionat situația în pandemie?

Trebuie să recunosc că pe noi pandemia ne-a ajutat, tocmai mulțumită direcției noastre de business. Odată cu declanșarea pandemiei, oamenii au devenit mai conștienți de importanța sănătății lor și a celor dragi, au acordat mai multă atenție hranei, au încercat să adopte un stil alimentar mai în acord cu natura. Iar asta s-a văzut în dublarea vânzărilor de alternative vegane la carne, lactate și ouă, dar și de produse cosmetice și de curățenie cu ingrediente cât mai naturale. Mai mult decât atât, clienții noștri rezonează cu valorile noastre: grijă pentru sănătate, respectul față de mediul înconjurător și dragostea pentru animale. Și poate tocmai toate evenimentele ultimilor ani ne-au făcut să ne reîntoarcem spre natură, să vedem mai clar consecințele acțiunilor noastre asupra mediului înconjurător, să ne dorim mai puțină suferință pentru ființele din jurul nostru.


8. Ce greșeli ai făcut de-a lungul timpului și ce ai învățat din ele?

Probabil că cea mai mare greșeala a fost că nu am acordat suficient de multă atenție părții financiare. Am avut un vis, m-am aruncat în direcția aceea și pe parcurs am conștientizat că nu este doar despre pasiune, este și despre bani, dacă vrei să ai un business în adevăratul sens al cuvântului. Așa ca am învățat din propriile greșeli, m-am educat, pe alocuri am reorganizat.


9. Care a fost cea mai mare provocare pe care ai întâmpinat-o în decursul carierei tale? Ce obstacole ai întâlnit în cariera ta?

Cele mai mari provocări au fost cele generate de propriile mele temeri și frici, acele auto-sabotaje care apar atunci când ieșim din zona de confort.


10. Ce sfaturi ai pentru cei care sunt la început de drum în administrarea unei afaceri?

Să facă ceea ce nu am făcut eu, adică un plan de afaceri bine pus la punct, dacă nu au cunoștințe de business și de administrare a unei afaceri să se educe și să învețe, să ceară sfaturi de la persoane care au ajuns deja acolo unde ei își doresc să ajungă și să acorde importanță și respect banilor. Oricât de multă satisfacție sufletească și împlinire îți oferă un business, la final de zi e frumos să ai un confort financiar, nu?


11. Care este cel mai bun sfat pe care l-ai primit până acum în viață și de la cine?­

Nu este neapărat un sfat. Cu ceva timp în urmă, am aflat de la Nicoleta Svarlefus (căreia îi sunt recunoscătoare pentru lumina pe care a aprins-o în viața mea!) despre codul de conduită scris de Don Miguel Ruiz - Cele 4 legăminte și îmi conduc viața cât de mult pot după acestea: fii impecabil în tot ceea ce spui (afirmă doar ceea ce gândești cu adevărat, nu jigni, nu bârfi), nu lua nimic la modul personal (pentru că nimic din ceea ce fac ceilalți nu are legătura cu tine și nu este despre tine, ci despre ei și proiecția propriilor lor realități), nu fă presupuneri inutile (comunică cu cei din jur cât mai clar cu putință, evitând neînțelegerile și dramele inutile și exprimă cu curaj ceea ce îți dorești cu adevărat), fă întotdeauna tot ceea ce îți stă în putere (fără a uita însă că nu tot timpul avem aceeași eficiență si nu tot timpul avem același randament; poate uneori nu ne simțim bine sau suntem bolnavi, însă este important să facem tot ce ne stă în putere în acel moment, în acel context și cu resursele pe care le avem la acel moment, evitând auto-judecata, criticile și regretele inutile).


12. Care e super puterea ta?

Nu cred că am o super putere. Unii spun că sunt încăpățânată, poate tocmai această încăpățânare mă ajută să nu cedez, să îmi urmez visul, să merg mai departe chiar și atunci când e mai greu.


13. Care este citatul care te motivează zi de zi?

Nu am un astfel de citat, însă, oricând întâmpin o situație mai dificilă, îmi vin în minte cuvintele lui Adamus Saint Germain - "Totul e perfect în întreaga creație". Să accepți totul exact așa cum este în acest moment îți oferă o mare libertate și te ajută să vezi care sunt părțile bune, temele, învățămintele din orice situație, oricât de rea ar fi ea.


Autor articol - Irina Oprică / CEO Go Veggie




135 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page