top of page

Interviu cu Adelina Păsat

Co-fondator și Director Comercial Nutrivita.ro

Co-fondator și Director General BUZZStore.ro


"Încerc ca tot ceea ce fac în fiecare zi să fie cât mai bine făcut."

Cine este Adelina Păsat?

Sunt un om obișnuit, cu o frumoasă viață de familie alături de soțul și cei trei băieți ai mei. Am șansa să fac ceea ce îmi place, sunt acționar în două companii, una de import și distribuție de produse dietetice și BIO (Nutrivita.ro), ce are deja 15 ani pe piață și o a doua, lansată în 2012, care se ocupă de comunicare în mediul online și offline (BUZZStore.ro). Sunt de profesie specialist în relații publice și publicitate și am început parcursul profesional încă de la vârsta de 15 ani, cu colaborări în domeniul jurnalismului și comunicării în presa scrisă (Tineretul Liber, revista Salut), radio (Radio România Tineret, Tinerama) și TV (TVR). Am lucrat ulterior în

domeniul relațiilor publice atât la “client” photo credit: Cristian Sutu


(Orange) cât și la “agenție” (PRAIS Communications, Young&Rubicam) iar mai apoi m-am specializat în zona de marketing (FMCG, retail telecom). Din 2009 sunt antreprenor full time, alături de soțul meu și o echipă minunată de colaboratori.


BUZZStore este cea mai mare comunitate de comunicatori în mediul online din România, cu peste 60.000 de conturi active, în continuă creștere. Printre membrii platformei regăsim atât consumatori obișnuiți, lideri de opinie în comunitățile lor (fiecare din noi este un influencer în grupul de colegi, familie și prieteni) cât și nano și microinfluenceri, acei comunicatori ce dedică timp creșterii comunității lor de urmăritori, prin conținut de bună calitate și postări frecvente, stimularea interacțiunilor cu followerii etc. Fondată în 2012 alături de o prietenă dragă cu experiență în comunicare, agenția de comunicare are la baza date de cercetare care arătau încă din anii 2000 că cea mai puternică forță de vânzare este recomandarea unui prieten, în contextul unui declin al impactului mediilor de comunicare tradiționale (presă, radio, TV).


Numele vine de la BUZZ, care în engleză înseamnă discuție care se propagă natural, autentic, cu mare rapiditate și face referire la principalul tip de serviciu de comunicare oferit de noi, campaniile de word of mouth marketing în care consumatorii devin avocați ai unui produs în mediul online prin postări pe canalele de Social Media în care activează și offline, în discuții față în față cu colegii și prietenii.

Cum poate cineva să devină BUZZer ?

Oricine poate deveni BUZZer dacă are peste 18 ani și este o persoană curioasă, dornică să testeze cele mai noi produse și servicii și este activă pe rețelele de socializare. Pentru a participa la unul din cele peste 30 de proiecte anuale derulate, în domenii variate (de la produse cosmetice la produse alimentare sau de curățenie), doritorii își vor crea un cont gratuit pe platforma buzzstore.ro, și îşi vor completa un profil astfel încât să fie selectați în acele campanii de testare gratuită care li se potrivesc. Pasul următor este să urmărească campaniile de pe site și să se înscrie la acele proiecte care li se potrivesc sau să se asigure că sunt pe recepție atunci când sunt invitați de noi în proiecte.


Cum era marketing-ul atunci când ai început tu afacerea și cum este astăzi marketingul digital ?

Am lucrat în zona de digital marketing în anii 2000, ca director de marketing al unui mare jucător din piață de retail telecom. La acea vreme se vorbea de 1-2% investiție din buget de comunicare în zona de digital, azi ponderea fiind deja de double digit. Să faci atunci marketing digital însemnă în principal să faci bannere pe site-uri, branding de pagini, articole de promovare pe site-uri, colaborări cu bloggeri și ceva Google ads. Nimic fancy ca influenceri, google display sau augmented reality. Astăzi posibilitățile sunt multiple, permițând un mix de comunicare variat astfel încât targetarea să fie extrem de precisă iar bugetele cât mai bine cheltuite.


Care crezi că sunt principalii voștri diferențiatori în comparaţie cu alți jucători din piață?

BUZZStore este prima agenție de comunicare prin consumatori obișnuiți dar și nano și microinfluenceri. Principalul diferențiator îl reprezintă expertiză de 10 ani în această zona și baza uriașă de potențiali comunicatori, capacitatea de a-i selecta în campanii pe criterii multiple, targetarea înainte de orice proiect prin chestionare de tip Usage&Attitude precum și o varietate de servicii, de la campanii word-of-mouth la microinfluencer marketing, sampling sau mystery shopper.


Cum ai “transformat like-urile în vânzări“ ?

Alături de BUZZeri susținem brandurile și clienții în a-și atinge nu doar obiectivele de marketing cât și de vânzări. Încă din anii 2000 Procter & Gamble, unul dintre cei mai activi comunicatori la nivel global evalua că word of mouth marketing aduce 10% creștere în vânzări. Zecile de campanii din ultimii ani au demonstrat că acest canal de comunicare este unul eficient, fie că vorbim de un răspuns în vânzări imediat (prin distribuire de vouchere, cupoane de reducere) sau vizibil în timp (sampling, awareness, fidelizare).


Cum a rezistat businessul și cum ai gestionat situația în pandemie?

Pandemia a adus o creștere de peste 20% a businessului. După o scurtă perioadă de stagnare, brandurile au înțeles că este mai important decât oricând să nu piardă legătură directă cu consumatorul, iar testarea gratuită de produse acasă pe care noi o propuneam ca model de comunicare s-a potrivit mănușă în contextul în care magazinele erau închise, promoterii de raft nu mai puteau funcționa etc.

Tot în pandemie am lansat și serviciul BUZZBox, o cutie sindicalizată (cu mai multe branduri de la mai multe companii) de produse noi, cu apariție periodică, pe care BUZZerii din comunitate o primesc acasă, contra unui cost modic ce acoperă în principal logistică și producție. Anul acesta am ajuns la peste 5000 de noi potențiali consumatori pentru brandurile ce au ales să facă parte din pachetele de testare.


Ce greșeli ai făcut de-a lungul timpului și ce ai învățat din ele ?

Greșelile au fost multe și încă mai apar, în ciuda experienței. De la angajarea unor oameni nepotriviți pe poziția respectivă până la banale greșeli de cotare a proiectelor sau o atitudine mai puţin fermă în fața unor clienți cu cerințe disproporționate versus bugetul alocat. Fiecare astfel de greșeală înseamnă timp și bani pentru companie, însă reprezintă lecții pentru viitor, inclusiv crearea de proceduri mai stricte, automatizarea unor procese, găsirea unor furnizori mai serioși etc

Care a fost cea mai mare provocare pe care ai întâmpinat-o în decursul carierei tale ?

Schimbările din mediul politic, economic și social reprezintă pentru fiecare antreprenor o provocare. Ultimii doi ani s-au dovedit în mod special dificili, a trebuit să ne adaptăm rapid, într-o piață în care competiția devine acerbă. O provocare importantă a reprezentat-o și încercarea de a atinge cât mai mult timp un echilibru între viața profesională, cea de familie și timpul alocat mie, ca individ, soție, mamă, prietenă.

Ce obstacole ai întâlnit în cariera ta?

Viața unui antreprenor este asimilată adesea cu un roller-coaster, în decursul unei singure zile poți trece de la agonie la extaz. Important este să existe un contrabalans într-o altă zona a vieții tale astfel încât la finalul zilei să poți spune “hai că n-a fost chiar așa greu azi”. Au existat multe momente în care am zis “gata, eu nu mai pot” dar cu susținerea soțului meu, care îmi este și partener de afaceri, cu suportul colegilor și cu grija întregii familii, am luat-o a două zi de la capăt. Pentru că cea mai importantă recompensă este un obiectiv împlinit.

Ce sfaturi ai pentru cei care sunt la început de drum în administrarea unei afaceri?

Să se implice cu toată ființa în ceea ce fac, dacă cred în ideea lor. Să nu ezite să ceară ajutorul atunci când simt că nu au competențe într-un anumit domeniu. Să fie moderați în acțiuni până nu au o stabilitate a business-ului. Metoda pașilor mici, chiar dacă e mai de durată, ajută la construcția pe termen lung. Să creadă în ei chiar când cei din jur spun că nu vor reuși. Să investească mereu în ei, ca oameni. Să investească în relații de calitate atât în business cât și personal.


Care este cel mai bun sfat pe care l-ai primit până acum în viață și de la cine?

Am avut șansa să lucrez cu mulți oameni extraordinari, adevărați mentori pentru mine. De la fiecare am luat câte ceva, dar poate cel mai bun sfat primit a fost de la un furnizor belgian foarte în vârstă la vremea aceea care mi-a spus că ai o viață frumoasă atunci când nu te-ntinzi mai mult decât îți e plapuma. Ceea ce am și făcut, în toate aspectele. Mai întâi am lucrat la plapumă, apoi mi-am întins picioarele J.


Care e super puterea ta?

Multitasking-ul, și aici nu mă refer la superputerea lui Napoleon, care făcea două lucruri în același timp, ci la abilitatea de a lucra la multiple proiecte, cu echipe distincte, cu un grad mare de succes.


Care este citatul care te motivează zi de zi ?

Nu am un citat anume, dar încerc ca tot ceea ce fac în fiecare zi să fie cât mai bine făcut, de la o banală salată la o strategie complexă de lansare de produs sau o postare de Social Media.


www.nutrivita.ro

www.buzzstore.ro


188 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page